Za Božić ne želim puno. Samo održivo pakovanje.

Božić je vreme radosne proslave za mnoge od nas, i naravno pokloni su ogroman deo svečanosti. Odmor s’toga služi isticanju ogromnog izazova održivog pakovanja.

Bezbroj paketa dostavljenih uoči velikog dana, i naravno ogroman nered na podu dnevne sobe nakon otvaranja poklona na božićno jutro, pokazuju nekoliko elemenata tog izazova: uklanjanje preterane ambalaže; prelazak na potpuno održivo pakovanje; uklanjanje praznog prostora u transport I osiguravanje potpune mogućnosti recikliranja.

Uklanjanje prekomerne ambalaže: Oni od nas sa mlađom decom imamo bogato iskustvo božićnih praznika provedenih pokušavajući da se probijemo kroz gotovo neprobojnu ambalažu, a da se pritom ne povredimo. Te bi opasnosti uskoro mogle biti stvar prošlosti. "Danas se sve bave prodajom ambalaže zasnovane na performansama, a ne na količini", objasnio je Majkl Roberts, jedan od ključnih ljudi u kompaniji DH Smith. „Većina ljudi je fokusirana na to da pobegne od plastike, na primer. A težina kutije za dato rešenje je danas 30% manja nego pre osam ili deset godina. "

Prelazak na potpuno održivu ambalažu: I ovde se vidi pomak od plastike. "Ukupno 91% sve plastike ikada napravljene i dalje je sa nama", rekao je Roberts. "Naši kupci se pitaju:" Kako nam možete pomoći sa drugačijim rešenjem? "Za potpuno održivu ambalažu to znači prelazak na vlakna sa minimalnom količinom materijala i novo i bolje rešenje za sakupljanje otpada."

Uklanjanje praznog prostora u transport. Većina nas doživela je ovo: predmeti koje ste naručili putem interneta stižu, a kutija u kojoj se nalazi iznenađujuće je velika. Kad ga otvorite, vidite zašto - manji paketi zauzimaju samo delić prostora, a ostatak se puni materijalom za pakovanjeje. Ali i to iskustvo uskoro može nestati. "Imamo nekoliko različitih rešenja za uklanjanje praznog prostora u e-trgovini," rekao je Roberts. „Za dobavljače male količine možemo pružiti komplet koji će im pomoći da kutiju prilagode veličini pošiljke. Za prodajna mjesta veće količine možemo se integrisati sa njihovim sistemima za naručivanje i analizirati narudžbe čim se pojave, te za njih proizvesti prilagođene pakete u roku od jednog do dva sata koji stižu dok ispunjavaju narudžbe. A za naše kupce velike količine, možemo postaviti mašinu na licu mesta u njihovom pogonu za proizvodnju paketa potrebnih veličina." Uklanjanje te „isporuke vazduha“ ima još jednu korist. "Oslobađanje od praznog prostora smanjuje i štetu u transportu", rekao je Roberts. „To je posebno važno za kompanije koje prodaju visokokvalitetne predmete. Na primer, jedan od naših kupaca je kompanija za proizvodnju šampanjca i alkoholnih pića. Rekli su nam da pre nekoliko godina nijedan njihov kupac nije hteo da kupuje putem interneta. Sada 18% njihovog poslovanja čini e-trgovina. "

Osiguravanje potpune mogućnosti recikliranja. Plastika se može reciklirati, ali moraju se odvojiti različite vrste plastike, a malo je lokalnih zajednica u mogućnosti da ih reciklira sve. To dovodi do zabune, jer su i potrošači i reciklažni proizvođači prisiljeni da plastiku plastiku odlože na deponije. Mnoga su mesta izvozila plastiku u Kinu, ali to je prestalo zabranom stranog plastičnog otpada sredinom 2018. godine. Između te stvarnosti i publiciteta o okeanskom otpadu i mikrovlaknima, sve je veći odmak od plastične ambalaže. Dobra vest je da je ambalaža od vlakana sada ima bolje performance nego ikada.

Sve to dolazi istovremeno sa drugim izazovima, poput trenutne potrošnje i masovne personalizacije. "E-trgovina se sastoji od stvaranja sjajnog iskustva za kupca u kući", rekao je Roberts. "To bi moglo značiti brzo donošenje predmeta, plus poznavanje njihove omiljene boje, rođendana i takvih stvari koje vam mogu pomoći da im to napravite ličnim iskustvom." Dakle, iako postoji pritisak da ambalaža gne postane održiva, ona takođe mora da izgleda dobro i da pomogne u komunikaciji kupca i kompanije i proizvoda.

Za više informacija posetite naš sajt: www.sepen.org.rs